Ja, du läste rätt. En författare som vill etablera ett författarvarumärke, marknadsföra och sälja böcker med vinst, måste tänka och agera som en entreprenör.
”Varför då? Jag skriver berättelser och ger ut böcker, det har noll likhet med att vara en entreprenör?!
Jag förstår att du tänker så, men det är ett förlegat tankesätt i en modern författarvärld.
Digitaliseringen har drivit på nya affärsmodeller och den tidigare så blomstrande förlagsvärlden där tryckta upplagor och bokreor gav stor klirr i kassan är en svunnen tid.
Tråkigt värre! Kanske det eller kanske inte?
Det kan vara utmanande att hitta sin rätta plats och synas i bruset när konkurrensen är stenhård och planhalvan är global.
Men om du väljer att se det positiva, så har digitaliseringen skapat oanade möjligheter, där du kan ta 100 % kontroll över ditt författarskap, från ax till limpa. 🌾 –> 🥖 = 👑
Det innebär att du har unika möjligheter att positionera dig och skapa ett autentiskt författarvarumärke på dina egna villkor, och där hela världen är ditt ostron. 🌟🦪🌟
Nyfiken på hur du kan bli en BOKENTREPRENÖR?
Anmäl dig till nyhetsbrevet så får du mer information om kommande kursstart:
MASTERCLASS FÖR FÖRFATTARE: Bygg ditt författarvarumärke, marknadsför & sälj böcker!