Orden myntades av en ung Victoria Beckham som tidigt visste vad hon ville uppnå i livet.

När hennes vänner drömde om att bli världsberömda artister, visste tonåriga Victoria att hon ville bli lika känd som Persil automatic.

Persil automatic var ett av Englands mest säljande tvättmedel.

Ett tvättmedel?!

Jepp. En smart brud den där Beckham.

Intuitivt förstod hon, att genom att bli lika känd som Persil automatic, så skulle alla britter veta vem hon var och vad hon kunde uträtta i världen.

Hon skulle då vara en lika naturlig del av det brittiska folkets medvetande som Queen Elisabeth, Big Ben och Fish & Chips. 🐟🍟

Hennes målbild var att bli TOP OF MIND.

Och det är precis dit du vill komma som FÖRFATTARE.

📕Bara genom att säga Camilla Läckberg, Jens Lapidus och Emelie Schepp så vet du att det handlar om författare som skriver deckare.

📕Bara genom att säga Selma Lagerlöf, Astrid Lindgren och Nils Ferlin så vet du att det handlar om odödliga författare som är en del av svensk litteraturhistoria.

📕Bara genom att säga Harry Potter, Sagan om Ringen och Narnia så ser du Harry, Gandalf och Lejonet Aslan framför dig, och du vet vilka magiska krafter de besitter.

Vilket VARUMÄRKE skulle du vilja vara om du fick välja fritt? 😀

Din unika gåva är att skapa berättelser och dela dem med omvärlden!

MEN, du vet att du behöver ta action för att nå ut till dina läsare.

Dagens författarskap innebär:

✍️ 50 % ––> Skriva och ge ut boken

📕 50 % ––> Marknadsföra och sälja boken

= 100 % Modernt författarskap á la 2024 🏆

Det krävs alltså lika delar kreativt skapande som att få boken att synas och säljas. 🍏

Din högsta önskan är…

Att få leva på författarskapet och få tid till att skriva fler böcker, men ju mer du negligerar marknadsföringen och försäljningen, desto mindre är chansen att du når ditt högre syfte och mål.

Om du inte…

📕 Om du inte marknadsför dina böcker– hur ska läsarna veta om att de existerar?

📕 Om läsarna inte vet om att de existerar– hur ska de kunna köpa dina böcker?

Vill du veta mer hur du kan förvalta din FÖRFATTARGÅVA?

Anmäl dig till nyhetsbrevet så får du mer information om kommande kursstart:

MASTERCLASS FÖR FÖRFATTARE: Bygg ditt författarvarumärke, marknadsför & sälj böcker!

Ja, du läste rätt. En författare som vill etablera ett författarvarumärke, marknadsföra och sälja böcker med vinst, måste tänka och agera som en entreprenör.

”Varför då? Jag skriver berättelser och ger ut böcker, det har noll likhet med att vara en entreprenör?!

Jag förstår att du tänker så, men det är ett förlegat tankesätt i en modern författarvärld.

Digitaliseringen har drivit på nya affärsmodeller och den tidigare så blomstrande förlagsvärlden där tryckta upplagor och bokreor gav stor klirr i kassan är en svunnen tid.

Tråkigt värre! Kanske det eller kanske inte?

Det kan vara utmanande att hitta sin rätta plats och synas i bruset när konkurrensen är stenhård och planhalvan är global.

Men om du väljer att se det positiva, så har digitaliseringen skapat oanade möjligheter, där du kan ta 100 % kontroll över ditt författarskap, från ax till limpa. 🌾 –> 🥖 = 👑

Det innebär att du har unika möjligheter att positionera dig och skapa ett autentiskt författarvarumärke på dina egna villkor, och där hela världen är ditt ostron. 🌟🦪🌟

Nyfiken på hur du kan bli en BOKENTREPRENÖR?

Anmäl dig till nyhetsbrevet så får du mer information om kommande kursstart:

MASTERCLASS FÖR FÖRFATTARE: Bygg ditt författarvarumärke, marknadsför & sälj böcker!